follow n' dashboard

Umur 14 tahun tapi dah kahwin?


Assalamualaikum dan Salam Ramadhan semua.
Alhamdulillah sekejap je dah 13 Ramadhan kan. Ok, hari ni effa nak share 1 video pasal kahwin muda. Eh ni bukan cerita rekaan yer, bukan cerita zaman dulu-dulu, zaman mak nenek kita yang kahwin muda-muda t, bukan ya. Tapi ni berlaku zaman sekarang, tahun ni juga rasanya. Bagus apa kahwin muda ni kan, banyak kebaikannya. Orang kata kalau kahwin muda ni bahagia, yeker? Tapi yang paling penting dapat elakkan diri daripada banyak maksiat kan. Betul dak?


Syafiq (16 tahun) dan Yana (14 tahun.
Selamat Pengatin Baru dan semoga berbahagia hingga ke akhir hayat.
AMIN 


9 comments:

Myra Abdullah said...

oh sal couple ni.huhu

kecoh kan.kat Fb taknyah ckp laa..
hehe..

tp dieorg sweet kan.=)

aniem shah said...

erm tahu dah..saje je nak share.. sweet la..untung muda2 dah kahwin kan ^^

Lang Radzlan said...

Kasihan dgn kejahilan mereka yg mengutuk... Jadilah org selain dari mereka... Doakan mahligai yg didirikan dpt kesejahteraan ilahi.. Insyaallah... Amin..
Tapi dieorang lupa..yang ada hadis berktat‎" Barangsiapa di antara remaja berkahwin dalam usia muda, maka menangislah syaitan. Dan ia (syaitan) mengeluh, " Aduh celaka aku, agamanya telah dipelihara dari godaanku." - HR. Ibnu 'Addi -

aniem shah said...

yup betul tu..sepatutnya kita doakan yg terbaik untuk mereka bukan memburuk-burukkan benda yg mulia kan..erm

muhammad asyraf said...

Untung dorang ini, dapat kahwin awal..dapat jadi famous :)

Jemput singgah link di bawah ya :) http://www.kisahsigemok.com/2012/08/segmen-pengalaman-menyambut-kemerdekaan.html

nadia said...

Alhamdulillah, jodoh mereka dtg awal.
Semoga mereka hidup bahagia dan saling memperbaiki diri menjadi yg lebih baik utk ms hadapan.

aniem shah said...

alhamdulillah..amin.. minta2 macam tu lah :)

haffizmohdnoor said...

untunglaaa...smoga bahagia :D

aniem shah said...

aminnn ^^