follow n' dashboard

Pelik tapi Benar : Duit Jatuh dari Langit


Duit jatuh dari langit

duit jatuh dari langit? pelik bunyinya kan? siapa sangka benda ni boleh terjadi. ni ke dikatakan dunia akhir zaman? effa pon tak tahu la :) jom baca petikan yang effa ambil daripada akhbar sinar harian ni : 

SUNGAI SIPUT (U) – Pelik tapi benar, itulah yang didakwa sebuah keluarga di Taman Kledang, di sini apabila menyaksikan kejadian luar biasa duit syiling dipercayai jatuh dari langit.

Kejadian itu berlaku sejak seminggu lalu, apabila kanak-kanak berusia 10 tahun, S Vishnu Nair, mendakwa melihat satu cahaya dari langit dan selepas itu duit syiling mulai jatuh serta ia tidak diketahui dari arah mana.

Sehingga semalam, duit syiling yang jatuh di halaman rumah keluarga itu sudah berjumlah RM5.60 dan terdapat sekeping duit syiling dari India serta Singapura.

Agak mengejutkan ketika kunjungan Sinar Harian di lokasi turut menyaksikan kejadian duit syiling 20 sen tiba-tiba terjatuh.

Vishnu Nair berkata, kejadian pertama berlaku kira-kira jam 6.30 petang pada Khamis lalu dan ketika itu hujan renyai-renyai.

Menurutnya, terkejut dengan kejadian pelik itu, dia memberitahu kepada ibunya, tetapi ia dianggap satu pembohongan.

“Selepas memberitahu ibu, dia tidak percaya, saya terus membawa duit syiling 20 sen ke kedai runcit dan membeli gula-gula.

“Peliknya selepas itu duit syiling terjatuh termasuk 10 sen dan 5 sen, selepas itu ia disaksikan ibu serta ahli keluarga lain,” katanya kepada Sinar Harian, di sini, kelmarin.

Katanya, kejadian berkenaan biasa berlaku pada waktu senja dan malam tetapi kadang-kala waktu siang juga pernah berlaku.

Sementara itu, ibunya, S Abirami, 29, berkata, perkara itu memang sukar dipercayai sehingga dia dan saudara mara melihat sendiri duit itu terjatuh tetapi tidak tahu dari mana datangnya.


7 comments:

Puan tia said...

ya allah..rasenya memang nk kiamat dh kot.. sbb kita pon pernah kena :( takut nak citer...


kita tgh jalan sorg2 sekali duit syiling jatuh mmg depan mata dr langit 60sen , yang 1 tu 50sen seketul dengan seposen.. trus ambik simpan....smpi skang asyik duk ingt je duit tu dr mana sebenarnya...hanya allah yang mengetahui

sajesukacerita said...

owh nak duk luar rumah la, tunggu duit jatuh..

aniem shah said...

wahh. puan tia ada pengalaman lah.

erm lagipon dunia dah akhir zaman kan. macam2 benda yg pelik boleh terjadi :)

aniem shah said...

eh boleh pulak macam tu ye? abis lah lepas ni mesti ramai yg tunggu dekat luar rumah semata2 nak tunggu duit jatuh :)

*DUNIAMAKINPELIK~~

syahnaz said...

http://whereistheloveiz.blogspot.com/

jom singgah

aniem shah said...

ok syahnaz. kejap lagi i singgah ok :)

sajesukacerita said...

jom sertai group blogger di http://www.facebook.com/groups/bloggersanasini/