follow n' dashboard

kenapa perempuan pakai tudung nampak cantik


saje letak pic sendiri..nak menggedik kejap :)

  1. sebab dia nak tutup aurat
  2. sebab dia jaga maruah..diri dan keluarga
  3. sebab..sebab dia cantik
  4. sebab dia tak nak tunjukkan kecantikan dia (kecuali pd yang berhak)
  5. sebab dia seorang yang pandai (pandai jaga diri)
  6. sebab dia anak yang solehah
  7. sebab dia dengar cakap mak ayah dia
  8. sebab dia hormati orang lain
  9. sebab takut bila dia tak pakai tudung orang tengok dia cantik dan ada niat yang tak baik
  10. sebab tak nak diminati ramai lelaki
  11. sebab tak nak menyusahkan orang lain
  12. sebab dia dapat pahala
  13. sebab dapat menghindari maksiat
  14. sebab supaya dapat menjadi contoh pada perempuan lain
  15. sebab supaya lelaki yang beriman je suka dekat dia
  16. sebab dia dengar suruhan nabi
  17. sebab rambut perempuan adalah mahkota baginya..jadi dia tak nak sewenang2nya menunjuk kepada lelaki..kerana jika dia menunjuk maknanya dia dah tak bernilai kerana mahkota dia telah dilihat oleh semua lelaki (kecuali keluarga)
  18. sebab dapat mengurangkan nafsu lelaki
  19. sebab patuh pada suami
  20. sebab paling penting..dia orang Islam
  21. sebab dalam Al-Quran suruh dia pakai tudung..kalau orang Islam tapi tak berpegang pada Al-Quran..nak berpegang pada apa lagi?
  22. sebab dia memang cantik kalau pakai tudung..orang lelaki memang suka orang perepuan yang pakai tudung
  23. sebab dia tak nak orang lelaki suka dekat dia pasal nafsu semata-mata..mesti nak dekat dia pasal agama dan akhlaknya yang baik..


6 comments:

ZFra ZFzi said...

I likee :DDD
Suka sukaaa :DDD

aniem shah said...

bagus la klu suke
:a:

Akito Boron said...

cantik :)

Eena Arrina said...

melawat http://lifeofusea.blogspot.com

*rainyscream* said...

tapi ada jugak yang bertudung sebab fesyen.kan kan?

aniem shah said...

yup..btol tu..da mcm trend skrg plk pkai tdg sbb fesyen..bkn sbb Allah..xphm la an dorg tu.. :i: